Spring naar inhoud

Foto

[FIFA 12] Talentdossier - Leroy Fer

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp

#1 FV.Kevinho

FV.Kevinho

Veteraan

• Supervisor
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,712 berichten
  • Geslacht:Zeg ik niet

Geplaatst 21 January 2012 - 16:31

Geplaatste Afbeelding

Huidige Club

Leroy Fer staat momenteel onder contract bij FC Twente. Erg veel speeltijd krijgt hij vooralsnog niet. De centrale middenvelder zit voornamelijk op de bank, om er dan later in te komen. Toch heeft Fer, in negen wedstrijden voor zijn huidige club, al twee keer het net weten te vinden. Een opvallend goed gemiddelde voor een middenvelder. Nu Twente een nieuwe coach heeft binnen gehaald, genaamd Steven McClaren, hoopt Fer op een basisplaats en een grote rol van betekenis.

Geplaatste Afbeelding

Positie en historie

Leroy Fer begon zijn carrière bij DWO uit Zoetermeer. Al snel werd hij ontdekt door Feyenoord, die hem dan ook overnam. In zijn eerste seizoen voor de ploeg uit Rotterdam speelde hij dertien wedstrijden waarin hij één keer scoorde. Na nog drie goede seizoenen voor Feyenoord gaf de speler echter aan te willen vertrekken. FC Twente sloeg zijn slag: Fer ging voor vijfenhalf miljoen naar de ploeg uit Twente.

Leroy Fer is uiteraard een middenvelder. Hij kan overal op het middenveld uit de voeten, maar speelt het liefst op de positie van centrale middenvelder. Met zijn kracht (84), uithoudingsvermogen (86) en schotkracht (83) is hij het perfecte voorbeeld van een goede centrale middenvelder. Zijn verdedigende kwaliteiten zijn ook niet onthutsend slecht, dus als verdedigende middenvelder kan hij ook prima uit de voeten.

Geplaatste Afbeelding

Sterke punten

Leroy Fer is een goed voorbeeld van een allround-middenvelder. Hij heeft verdedigende kwaliteiten: dekking (72), tackle (74) en sliding (73). Maar ook zijn aanvallende kwaliteiten mogen er best zijn: nauwkeurige kopbal (78) en korte pass (74). Je kan dus wel zeggen dat hij een gebalanceerde voetballer is. Verder scoort hij ook erg goed op kracht (84), uithoudingsvermogen (86), schotkracht (83) en agressie (77).

Spoiler

Zwakke punten

Fer heeft eigenlijk opmerkelijk weinig zwakke punten. Enkel curve (52) en consistentie (60) zijn wat lager dan de anderen statistieken, maar dat was het dan ook. Het aantal zwakke punten, wat er dus bijster weinig zijn, zegt veel over Leroy Fer. Hij is dan ook een echte alleskunner.

Ontwikkeling

De meeste mensen zouden denken dat Leroy Fer niet veel beter gaat worden dan dat hij nu al is. Mede door zijn volwassen uitstraling lijkt hij al erg veel op een volmaakt voetballer. Maar toch is die conclusie niet correct: Fer groeit in FIFA 12 maar liefst tien punten. In het begin van je carrière heeft de speler uit Zoetermeer een XP van 73, wat dan nog vrij normaal lijkt voor een eenentwintigjarige speler. Maar toch groeit hij erg snel naar een XP van 83.

Geplaatste Afbeelding

Ideale speelstijl

De centrale middenvelders positie is een veel voorkomende schakel in formaties. Dus in principe kan je hem in veel formaties zijn plek geven op het middenveld, wat hij ongetwijfeld prima zal doen. Leroy Fer is een opbouwend sterke speler, wat je vooral nodig hebt in een formatie met weinig aanvallers. Een 4-4-2 formatie, waarbij er twee centrale middenvelders zijn, komt wellicht het beste uit voor de speler van FC Twente.

Transfer

Wil je Leroy overnemen moet je zes miljoen op tafel leggen. Dat is best veel, maar dan heb je ook wat. In tegenstelling tot zijn transfersom, is zijn salaris vrij weinig: twintig duizend euro.

Beoordeling

Ik geef Leroy Fer een beoordeling van drie sterren. Leroy Fer is, als hij eenentwintig is, absoluut niet de beste centrale middenvelder die er in Europa rondloopt. Toch kan hij met een maximaal XP van 83 een waardevolle speler zijn voor een subtopper in een grote competitie.

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

Screens komen van FV.Menno! :)

Spoiler

#2 Youri

Youri

Veteraan

• Banned
  • 7,264 berichten
  • Geslacht:Mannelijk

Geplaatst 21 January 2012 - 17:13

Mooi gedaan, Kevin'. Leuk dossier en goede speler, al kent het hele forum Fer al.
Geplaatste Afbeelding
Ava by Joosiii and sig by Skyteam 

#3 Skyteam

Skyteam

International

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,987 berichten
  • Interesses:Vossmann herrineren, boefjes vangen, interessante website's bezoeken

Geplaatst 21 January 2012 - 17:28

Leuk dossier Kev! Zeker een dikke acht. :)

D41vb3.png

Bang.

#4 Menno

Menno

Veteraan

• Erelid
  • 5,825 berichten

Geplaatst 21 January 2012 - 17:52

Fijn dat je uit eigen beweging hebt besloten om een talentdossier te maken! Je hebt Leroy Fer prima beschreven, en alhoewel iedereen op het forum hem al zal kennen, tien punten stijgen is behoorlijk veel en 83 is een mooie piek. :)

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding
-------------------------------------
Nieuwkomer van het Jaar 2009, Carrièremaker van het Jaar 2010 en Crewmember van het Jaar 2010 & 2011

#5 David

David

Veteraan

• Leden van verdienste
  • 6,250 berichten

Geplaatst 21 January 2012 - 18:27

Vind het wat te kort voor een dossier. Ook de keuze van de speler is naar mijn mening saai, want iedereen kent Leroy Fer.

Het leven is een appelboom en een schep is racisme. 

debatbattle_zps83d04478.png

#6 FV.Kevinho

FV.Kevinho

Veteraan

• Supervisor
  • 6,712 berichten

Geplaatst 21 January 2012 - 18:35

Iedereen zal wel eens van hem gehoord hebben, ja, maar ook van spelers als Iturbe, Boilesen, Assaidi, De Bruyne en Jordan Ayew. Zomaar een paar talenten waarvan een (talenten)dossier geschreven is. Maar toch wist niet iedereen dat Fer nog zo goed groeit qua rating. Een dossier is, voor mij, toch ook een beetje een aanrader. In dit geval is Fer dus een aanrader, omdat hij nog zo goed doorgroeit. Dus ik vind het niet echt relevant of een speler nou wél, of niet bekend is, het gaat om de informatie die handig kan zijn.
Spoiler

#7 David

David

Veteraan

• Leden van verdienste
  • 6,250 berichten

Geplaatst 21 January 2012 - 18:39

Klopt wel, maar dan had je ook gewoon even kunnen zeggen in het talenten-topic dat hij goed groeit ipv een heel dossier erover te maken. Weggegooide tijd imo.

#8 Menno

Menno

Veteraan

• Erelid
  • 5,825 berichten

Geplaatst 21 January 2012 - 18:41

Klopt wel, maar dan had je ook gewoon even kunnen zeggen in het talenten-topic dat hij goed groeit ipv een heel dossier erover te maken. Weggegooide tijd imo.

Je hebt ten dele gelijk in mijn ogen, maar ik vind het dossier toch best interessant. Qua club en positie is het natuurlijk allemaal geen verrassing, maar voor mij staat er, vooral met betrekking tot FIFA 12, nog wel wat interessante informatie in. Maar ik kan ook begrijpen dat sommigen liever lezen over een speler waar je echt nog helemaal niets van weet. Hangt er dus vanaf wat je beweegreden is om een dossier te lezen. :P

Nieuwkomer van het Jaar 2009, Carrièremaker van het Jaar 2010 en Crewmember van het Jaar 2010 & 2011

#9 FV.Kevinho

FV.Kevinho

Veteraan

• Supervisor
  • 6,712 berichten

Geplaatst 21 January 2012 - 18:42

Wat een onzin, David. Dan zijn de dossiers dus eigenlijk in jou ogen overbodig. Want onbekende talenten kan je dan ook gewoon in het 'talenten-topic' posten.

Nee, ik heb het dossier met plezier gemaakt, jammer dat jij het 'weggegooide tijd' vind.
Spoiler

#10 Zeebaars

Zeebaars

Opkomend Talent

• Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 722 berichten
  • Interesses:Bier

Geplaatst 21 January 2012 - 18:43

Leuk dossier. Toch had ik wat meer willen weten over hoe hij speelt in FIFA.

Je noemt trouwens twee keer een paar goede punten. Is een beetje overbodig ;).

'Some of those that work forces, are the same that burn crosses'

#11 David

David

Veteraan

• Leden van verdienste
  • 6,250 berichten

Geplaatst 21 January 2012 - 18:45

Wat een onzin, David. Dan zijn de dossiers dus eigenlijk in jou ogen overbodig. Want onbekende talenten kan je dan ook gewoon in het 'talenten-topic' posten.

Nee, ik heb het dossier met plezier gemaakt, jammer dat jij het 'weggegooide tijd' vind.

Ik vind dossiers over bekende talenten onnuttig, daar je er eigenlijk niets aan hebt. Oké, leuk dat hij 10 punten omhoog gaat. Verder wist ik eigenlijk alles al en een gewone voetbalfan ook. Onbekende talenten weet ik niets van en meestal weet ik dan ook weinig van diens club. Zo leer je wat bij en ben je goed geinformeerd over een tot dan toe onbekend talent in FIFA. Dat lijkt mij de bedoeling van een dossier.

#12 CPW

CPW

Veteraan

• Member
  • 6,796 berichten

Geplaatst 22 January 2012 - 01:02

Ik denk dat David het niet zo 'hard' bedoeld als het overkomt. Een dossier over een Peruviaan van 56 die 93 wordt van een of andere Australische club is interessanter dan een dossier over Leroy Fer, omdat die al veel bekender is. Het dossier zelf, leest verder wel goed, al is het beetje aan de korte kant, maar dat is niet heel erg. Screens zijn mooi!
Geplaatste Afbeelding

#13 Niels'

Niels'

Aanvoerder

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,760 berichten

Geplaatst 22 January 2012 - 08:23

Leuk dossier, ik heb hem zelf ook al gekocht in mijn carriére. ;)
Geplaatste Afbeelding

#14 Voetbalbroek

Voetbalbroek

Basisspeler

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,648 berichten
  • Interesses:Gamen, Voetbal, Wielrennen

Geplaatst 22 January 2012 - 08:50

Goed dossier zeker interessant om te lezen dat zijjn ratings op zowel aanvallende als verdedigende kwaliteiten vrij hoog zijn

@David
Maar dan hoef je van geen enkel talent meer een talentendossier te maken want iedereen heeft allang de grootste talentnen opgezocht dus dan kennen ze hem toch al wel

#15 David

David

Veteraan

• Leden van verdienste
  • 6,250 berichten

Geplaatst 22 January 2012 - 08:59

Er wordt wel erg zwaar aan mijn woorden getild. Het gaat mij erom dat Leroy Fer een jongen is, die in de Nederlandse competitie actief is. Daarom zullen velen van ons zijn kwaliteiten, ideale speelstijl en historie al kennen, wat nu juist dingen zijn die je van een dossier verwacht te leren over een speler. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor dossiers over Boilesen en Assaidi en De Bruyne kenden velen inderdaad ook al. Ik geef dus aan dat ik het onnodig vind om een dossier over zo'n bekende speler te maken.

#16 VoetbalBram

VoetbalBram

Aanvoerder

• Leden van verdienste
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,459 berichten

Geplaatst 22 January 2012 - 10:21

Ik ben het eens met David, toch mooi dat je dit doet voor FV! Toch altijd leuk om te lezen.

tumblr_lu720xoPJw1qbvn8yo1_500.jpg

#17 Menno

Menno

Veteraan

• Erelid
  • 5,825 berichten

Geplaatst 22 January 2012 - 10:26

Iedereen die het denkt beter te kunnen, daag ik uit zelf een dossier te maken! ;) Screens kan ik altijd maken, dat is geen probleem. :)

#18 Jan Willem

Jan Willem

Veteraan

• Banned
  • 7,796 berichten

Geplaatst 22 January 2012 - 12:00

Goede, Menno.

On-topic: gewoon een degelijk dossier.
Geplaatste Afbeelding

#19 FV.Kevinho

FV.Kevinho

Veteraan

• Supervisor
  • 6,712 berichten

Geplaatst 22 January 2012 - 12:25

Bedankt, jongens. Ik snap het standpunt van David nu wel, zal ik op letten voor een volgende keer! :)
Spoiler

#20 Zeebaars

Zeebaars

Opkomend Talent

• Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 722 berichten
  • Interesses:Bier

Geplaatst 22 January 2012 - 12:55

Iedereen die het denkt beter te kunnen, daag ik uit zelf een dossier te maken! ;) Screens kan ik altijd maken, dat is geen probleem. :)

Ik heb wel een dossier, maar het is anders opgebouwd ;).

Ontopic: Mensen, een dossier is vaak voor de beginnende FIFA-spelers. Zelfs voor die mensen is een dossier over Fer nodig.

'Some of those that work forces, are the same that burn crosses'

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers