Spring naar inhoud

Foto

[FIFA 12] Talentendossier - Nicolai Boilesen

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp

#1 Gino

Gino

International

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,244 berichten
  • Geslacht:Mannelijk
  • Interesses:Voetbal, Wielrennen, Formule 1 en Hangen met vrienden

Geplaatst 31 October 2011 - 19:28

Geplaatste Afbeelding

Huidige club

Nicolai Boilesen speelt zijn duels voor AFC Ajax, dat in het jaar 1900 werd opgericht. De Noord-Hollandse club is recordkampioen van Nederland en won sinds haar oprichting dertig keer de Nederlandse competitie. Afgelopen seizoen wonnen de Amsterdammers voor het laatst de titel. In het beslissende duel tegen FC Twente, op dat moment koploper, werd het 3-1 in het voordeel voor Ajax. Siem de Jong scoorde tweemaal en Denny Landzaat trof het eigen doel.

Ajax speelt haar thuiswedstrijden in de Amsterdam ArenA, dat om precies te zijn 52.960 toeschouwers kan opbergen. Daarvoor speelde de regerend landskampioen in het kleinere stadion De Meer, waar de meeste successen werden behaald. Waaronder vier keer de Europa Cup I, dat nu door het leven gaat als de Champions League.

Positie en historie

Nicolai Boilesen is een negentienjarige linkerverdediger, die ook prima uit de verf kan komen als een centrale verdediger. De Deen kwam via de jeugd van Lille Hela IF, Skovlunde IF en Brøndy IF bij Ajax terecht, waar hij op 3 april 2011 zijn eerste wedstrijd speelde voor de Amsterdammers. De verdediger viel in dat duel vooral op met de goede medewerking aan de opbouw. Door zijn sterke optreden tegen Heracles, kwam hij steeds vaker in actie. Coach Frank de Boer gaf hem aan het begin van het seizoen 2011/2012 al het vertrouwen en werd een vertrouwde basiskracht in het elftal. Helaas viel Boilesen in de clash met PSV zwaar geblesseerd uit met een hamstringblessure, die hem op dit moment nog steeds aan de kant houdt.

Geplaatste Afbeelding

Sterke punten

Aangezien Boilesen een verdediger is, zijn de verdedigende ratings goed te noemen. Zo zijn de ratings van dekking (67), tackelen (69) en sliding (73) voor een speler van zijn niveau goed te noemen. Ook heeft de Deen, waarvan zijn algemene rating 69 punten betreft, een goede lange pass (70). Bij de opbouw zal Boilesen dan ook vaak een grote rol spelen met zijn lange ballen. Verder kan hij goed dribbelen (69) en een goed reactievermogen (69) hebben in FIFA 12. Voor versnelling (71), sprintsnelheid (77) en voorzetten (69) heeft Boilesen een hoge score gekregen. Iets wat wel een verassing kan zijn voor zo'n jonge verdediger.

Spoiler: Bekijk hier alle ratings van Nicolai Boilesen

Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding

Zwakke punten

Toch zijn zijn aanvallende kwaliteiten één van de zwakke punten bij de talentvolle speler. Afmaken (28) en volleys (41) zijn gewoonweg slecht te noemen. Uiteraard is Nicolai ook minder in zijn schotkracht (47) en afstandsschoten (40). Ik zou hem overigens niet je vaste vrijetrappennemer maken. Ook zijn keeperskunsten zijn gewoon niet goed, maar dat heeft elke veldspeler.

Geplaatste Afbeelding

Ontwikkeling

Nicolai Boilesen is met zijn zijn leeftijd van negentien jaar, nog een onervaren verdediger. Wel zal ik je aanraden om hem als je vaste linksback op te stellen, als je een carrière start met Ajax. Je zult zien dat, als je hem als basisspeler hebt, hij snel zal groeien. Hij kan halverwege het tweede seizoen, in je Speltype Carrière, al ruim vijf punten gegroeid zijn. Zijn start rating in FIFA is 69 en kan binnen acht jaar oplopen naar zijn maximale rating van 86 XP, als je hem maar opstelt. Hier mee kan Boilesen één van de beste verdedigers van FIFA worden.

Ideale speelstijl

Je zal hem op de linksback positie moeten opstellen, als je hem naar de 86 XP wilt loodsen. Dit is dan ook zijn ideale speelstijl. Ik raad je ook aan om een 4-3-3 opstelling te overwegen. Dit is zowel de vaste opstelling van Ajax in het echt, als de positie waarin Boilesen het beste tot zijn recht komt. Ook kan de verdediger een goede back-up worden van Jan Vertonghen en Toby Alderweireld, als ze niet kunnen spelen.

Geplaatste Afbeelding

Transfer

Als je geen Ajax-carrière wilt starten, dan zul je met een club moeten starten met een budget hoger dan 9 miljoen euro. Boilesen kost namelijk 9 miljoen euro en het is dan vrijwel onmogelijk als VVV-Venlo of NAC Breda om hem te halen. Ook zal je snel moeten zijn, want naarmate hij beter wordt, zal ook zijn waarde stijgen.

Geplaatste Afbeelding

Beoordeling

Boilesen stijgt ruim 17 punten in je carrière. Daarmee wordt hij een vleugelverdediger die even goed zal worden als Phillip Lahm nu is. Hij zal dus één van de beste verdedigers van het spel worden, die zelfs bij een club als F.C. Barcelona niet te missen is. Ajax heeft zowel in FIFA, als in het echt een toekomstige wereldverdediger in huis. Toch blijft de Deen zijn slechte ratings houden en geef ik nooit snel vijf sterren aan een speler, dus van mij krijgt het megatalent Nicolai Boilesen vier welverdiende sterren.

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

#2 Arne

Arne

Basisspeler

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,999 berichten

Geplaatst 31 October 2011 - 19:29

Jammer dat je een dossier maakt van een speler die iedereen wel kent, bovendien zijn je screens niet uigelijnd met de tekst, jammer.

EDIT: Wat Kevin' zegt is inderdaad ook waar, al met al een niet te best dossier.

#3 FV.Kevinho

FV.Kevinho

Veteraan

• Supervisor
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,744 berichten
  • Geslacht:Zeg ik niet

Geplaatst 31 October 2011 - 19:32

Boilesen is juist een meerwaarde als hij in het spel komt en ook zijn actie naar voren maakt. Ik vind dat jij een slecht beeld van Boilesen hebt, dus dan vind ik deze dossier automatisch van een laag niveau.

Ook is het raar om zijn keeperskunsten te vermelden, want hij is geen keeper, dus waarom moet je dat erbij zeggen? Ook maak je het te persoonlijk, vind ik.

@Arne

Alle Nederlanders hier zouden Boilesen toch wel moeten kennen, hoor.
Spoiler

#4 David

David

Veteraan

• Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,306 berichten

Geplaatst 31 October 2011 - 19:33

Leuk dossiertje. Let goed op je kommagebruik en probeer wat meer synoniemen te gebruiken, maar ik vind het toch wel leuk dat je Boilesen zo belicht. Ik dacht overigens dat zijn oorspronkelijke plek centrale verdediger was, maar nu als linksback wordt geposteerd door De Boer. Ga iig zo door. :)

Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Geplaatste Afbeelding

#5 Vegeta

Vegeta

Pupil

• Banned
  • 3,623 berichten
  • Interesses:Voetbal

Geplaatst 31 October 2011 - 19:35

Mooi dossier Gino, mooi gemaakt. :)
Geplaatste Afbeelding
Downloadmaker FIFAVoetbal - 21 September 2009 t/m 30 Juni 2012
Downloadmaker FIFA-Infinity - 30 Juni 2012 - heden.

#6 Zeebaars

Zeebaars

Opkomend Talent

• Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • 729 berichten
  • Interesses:Bier

Geplaatst 31 October 2011 - 21:15

Aardig gemaakt. Ik vind echter soms de zinnen niet kloppen en is je komma gebruik, wat David al heeft gezegd, niet altijd op zijn best. Daarmaast vind ik de inhoud ver onder de maat. Als je buiten de screens kijkt zie je weinig informatie waar je echt wat hebt. Bijna de helft gaat namelijk over de geschiedenis van Ajax en iedereen weet wel dat de keepers en afmaak-kwaliteiten van een back slecht zijn. Ook vertel je over de punten waar je veel aan hebt (bijvoorbeeld de speelstijl) te weinig.

Het idee is goed en het is aardig voor je leeftijd, maar in zijn totaal vind ik het geen voldoende.

'Some of those that work forces, are the same that burn crosses'

#7 Gino

Gino

International

• Member
  • 4,244 berichten
  • Interesses:Voetbal, Wielrennen, Formule 1 en Hangen met vrienden

Geplaatst 01 November 2011 - 08:05

Even tussendoor:

Ik snap niet waarom er nju wel wordt gezeken over de bekendheid van een speler en bij het dossier van Assaidi. (Ik zei er wat over, maar Menno, die ook de screens van dit dossier maakte, gaf een perfecte uitleg)

#8 Dirk

Dirk

Aanvoerder

• Erelid
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,935 berichten

Geplaatst 01 November 2011 - 10:52

Klopt Gino, heb je helemaal gelijk in. Leest prima, soms verkeerde woordkeuze maar dat komt vanzelf. Goed dat je het initiatief neemt om een dossier te maken! Keep it up! :)

#9 The-Terminator

The-Terminator

Gescout Talent

• Member
  • PipPipPipPipPip
  • 288 berichten

Geplaatst 01 November 2011 - 13:04

Leuk dossier om is een keer door te lezen :). Ja wel een dossier van een speler waarvan iedereen wel weet hoe goed die is. Screens ook niet echt geweldig. Verder een leuk dossier :). Ga zo door! ;)

#10 Michel

Michel

Legende

• Erelid
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12,503 berichten
  • Locatie:Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu

Geplaatst 01 November 2011 - 14:42

Iedereen kent Boilesen, maar niet iedereen wist volgens mij dat hij zó goed zou worden in FIFA 12. Daarom is het prima dat Gino hier een dossier over maakt :) Het dossier zelf ziet er aardig uit, al mag het van mij wel wat zakelijker geschreven worden. Probeer wat minder 'ik' te gebruiken en het meer vanuit een derde persoon te schrijven. Dan komt het dossier namelijk wat sterker naar voren. Grafisch; probeer de breedte van de screens gelijk te houden aan de samenvatter. Nu zijn de afmetingen van de screens kleiner, waardoor het dossier er een stuk minder mooi uitziet.

Spoiler

#11 Niels'

Niels'

Aanvoerder

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,760 berichten

Geplaatst 01 November 2011 - 15:44

Leuk dossier!
Geplaatste Afbeelding

#12 Duif

Duif

Profvoetballer

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 759 berichten

Geplaatst 01 November 2011 - 16:32

Leuk dossier, las hem met plezier (rijmelarij :)).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers