Spring naar inhoud

Foto

[FIFA 11] Talentdossier - Connor Wickham

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
15 reacties op dit onderwerp

#1 Tim

Tim

Aanvoerder

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2747 berichten
  • Geslacht:Mannelijk
  • Interesses:meskes

Geplaatst 12 juli 2011 - 19:31

Geplaatste Afbeelding

Huidige club

Sunderland AFC, de club waarvan Wickham sinds deze zomer deel uit maakt, is een middenmoter in de Engelse Premier League, die afgelopen seizoen afsloot op de tiende stek van de ranglijst. De ploeg van de huidige coach Steve Bruce wist in haar historie zes keer het landskampioenschap te behalen en won in 1937 en in 1973 de FA Cup. De Black Cats hebben een aantal zeer goede spelers onder contract staan, waaronder de Ghanese spits Asamoah Gyan. Met Gyan zal Wickham vermoedelijk gaan concurreren om een basisplaats, tenzij Bruce van plan is om met twee spitsen te gaan spelen.

Positie en historie

Connor Wickham werd geboren op 31 maart 1993 en is een van de grootste talenten in Engeland. Hij genoot zijn jeugdopleiding bij Reading en Ipswich Town en maakte zijn debuut in het Championship op 11 april 2009, waarmee hij het record afpakte van Jason Dozzell als jongste debutant in het Championship (Wickham was toen zestien jaar en elf dagen oud). De jonge spits wist in zijn eerste twee seizoenen in het profvoetbal dertien keer te scoren, waarvan hij de eerste maakte in maart 2010 in blessuretijd tijdens de 1-0 overwinning tegen Scunthorpe United.

Geplaatste Afbeelding

Sterke punten

Wickham valt vooral op door zijn stats voor afmaken (74) en zwakke been (80). Het maakt voor hem dus bijna niet uit met welk been hij moet schieten, hij maakt hem wel. Met zijn dribbelen (72) en kracht (80) wordt duidelijk dat hij een goede balcontrole heeft en dat hij erg moeilijk van de bal te zetten is. Voor een speler van 1,91 meter is hij ook nog eens snel (74), waardoor Wickham alle punten die een spits nodig heeft bezit.
Spoiler: Bekijk hier alle waarderingen van Connor Wickham

Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Geplaatste Afbeelding
Zwakke punten

Het meest slechte punt van Wickham is dat hij voor een speler met zijn lengte enorm slecht kan koppen (44). Dit heb je natuurlijk wel nodig als spits en daarom moet hij dat nog veel bijschaven. Ook zijn korte pass (40), balbeheersing (56) en volleys (41) hebben nog veel aandacht nodig in zijn carriere.

Geplaatste Afbeelding

Ontwikkeling

Connor Wickham is een enorm talent en EA had dat ook in de gaten. In het begin heeft hij een rating van 64, maar elk jaar wordt dat aantal weer opgehoogd. Zijn ontwikkelingspiek ligt op een rating van 83. Hierdoor is hij een van de beste spitsen van de Premier League en zal hij in de belangstelling komen te staan van diverse topclubs (als hij het in je carriere goed doet).

Ideale speelstijl

Wickham is een echte centrumspits met een neusje voor de goal. Omdat hij 1,91 meter is maar niet goed kan koppen, zal hij zich goed voelen in een systeem met twee spitsen en achter hem middenvelders die een goede steekpass kunnen geven, waarbij zijn snelheid goed van pas zal komen. De achttienjarige spits is alleen bruikbaar in de spits, omdat hij weinig kwaliteiten heeft op gebied van passen (40) en voorzetten (28).

Geplaatste Afbeelding

Transfer

Als je een carriere zou willen starten met een andere club dan Sunderland, zul je weinig kans hebben om hem los te kunnen weken, aangezien hij sinds deze zomer bij die ploeg speelt. Als je echter al wat verder in je carriere zit en Wickham zit nog bij Ipswich Town (je bent bijv. een carriere gestart met Chelsea op de releasedatum van FIFA 11, dan zit hij nog bij Ipswich), zou je zeker kunnen overwegen om hem aan te trekken als nieuwe talentvolle spits. Hij is voor 1,2 miljoen euro op te halen, wat natuurlijk erg weinig is met zijn ontwikkelingscapaciteiten. Je moet daarom wel snel zijn, anders zal zijn prijs snel stijgen.

Beoordeling

FIFAVoetbal geeft Connor Wickham een beoordeling van 4 sterren. De spits is nog maar net achttien jaar en heeft een enorme potentie om een topspits te worden. Zoals eerder vermeld is zijn piek 83 XP-punten, waardoor hij zeker de moeite waard is in de game. Wickham komt net niet aan de beoordeling van vijf sterren, omdat hij voor een spits niet goed kan koppen en geen goede pass in huis heeft.

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

Tekst: FV.Tim
Screens: FV.Tim
Goedkeuring: FV.Menno

f94c74d1adffa7cde67e5396225ce567.png

#2 Gino

Gino

International

• Leden van verdienste
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3536 berichten
  • Interesses:Voetbal, Wielrennen, Formule 1 en Hangen met vrienden

Geplaatst 12 juli 2011 - 19:45

Ik zie geen plaatjes, hoe komt dat? Als het gefixt is ga ik lezen, want dan is het leuker. :)

#3 Menno

Menno

International

• Erelid
  • 3120 berichten

Geplaatst 12 juli 2011 - 19:46

Ik zie geen plaatjes, hoe komt dat? Als het gefixt is ga ik lezen, want dan is het leuker. :)

Hmm, ik zie alle plaatjes prima hier! :)

Goed dossier, vooral voor je eerste. Fijn talentje zo te zien.

Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding
-------------------------------------
Nieuwkomer van het Jaar 2009, Carrièremaker van het Jaar 2010 en Crewmember van het Jaar 2010 & 2011

#4 CPW

CPW

Veteraan

• Leden van verdienste
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6733 berichten

Geplaatst 12 juli 2011 - 19:52

Hoe kan je iemand zijn 'piek' achterhalen? Of gebruik je daar die FIFAFanatic talentenlijst voor?

In ieder geval goed dossier.
Geplaatste Afbeelding

#5 FV.Robbin

FV.Robbin

Pupil

• Downloadmaker
  • 2556 berichten
  • Interesses:Voetbal

Geplaatst 12 juli 2011 - 19:56

Goed hoor! :)

Geplaatste Afbeelding

#6 Gino

Gino

International

• Leden van verdienste
  • 3536 berichten
  • Interesses:Voetbal, Wielrennen, Formule 1 en Hangen met vrienden

Geplaatst 12 juli 2011 - 20:00

Hmm, ik zie alle plaatjes prima hier! :)

Goed dossier, vooral voor je eerste. Fijn talentje zo te zien.

Ik zie hem al. Goed dossier, Tim!

#7 Jan-Henk

Jan-Henk

Basisspeler

• Erelid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1851 berichten

Geplaatst 12 juli 2011 - 20:15

Hoe kan je iemand zijn 'piek' achterhalen? Of gebruik je daar die FIFAFanatic talentenlijst voor?

Je geeft het antwoord zelf al. Deze site wordt gebruikt: http://www.fifafanat...-roster-update/. Die site werkt nu trouwens de komende paar dagen niet, omdat er een gepland onderhoud plaats vindt.

Mooi eerste dossier Tim! :) Lekker talentje!

#8 dankka4

dankka4

Beginner

• Member
  • Pip
  • 1 berichten

Geplaatst 13 juli 2011 - 08:39

Mooi stuk! :)
Goed talent! :)
Geplaatste Afbeelding

#9 Niels'

Niels'

Basisspeler

• Member
  • 1943 berichten

Geplaatst 13 juli 2011 - 09:57

Mooi dossier hoor, netjes!

3164yh0.png
Ava + sig made by Lars.

#10 FV.David

FV.David

Veteraan

• Sectieleider Moderatie
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8453 berichten

Geplaatst 13 juli 2011 - 10:10

Ik vind hem geen 4 sterren waard. Wel een goed dossier.
Geplaatste AfbeeldingGeplaatste AfbeeldingGeplaatste Afbeelding

#11 VoetbalBram

VoetbalBram

Basisspeler

• Leden van verdienste
  • 1569 berichten

Geplaatst 14 juli 2011 - 17:30

Leuk dossier!

tumblr_lu720xoPJw1qbvn8yo1_500.jpg

#12 flash

flash

Profvoetballer

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 751 berichten

Geplaatst 15 juli 2011 - 22:08

mooi dossier. Kende de speler al, kocht hem al vaak als ik carričre ging doen. Ik weet dat jullie druk zijn met het maken van patch, faces en kits maar zouden jullie ook meer aandacht voor meer talenten willen besteden. Het is maar een voorstel, als dit niet mogelijk is maakt het niet uit. Is het wel mogelijk stel ik het zeer op prijs.

wbgy.png

#13 Tim

Tim

Aanvoerder

• Member
  • 2747 berichten
  • Interesses:meskes

Geplaatst 16 juli 2011 - 10:44

mooi dossier. Kende de speler al, kocht hem al vaak als ik carričre ging doen. Ik weet dat jullie druk zijn met het maken van patch, faces en kits maar zouden jullie ook meer aandacht voor meer talenten willen besteden. Het is maar een voorstel, als dit niet mogelijk is maakt het niet uit. Is het wel mogelijk stel ik het zeer op prijs.

Je maakt een grapje zeker? We werken met z'n allen heel hard aan al die dingen. Dan kan niet verwacht worden dat we bijv. drie dossiers in een week maken.

f94c74d1adffa7cde67e5396225ce567.png

#14 flash

flash

Profvoetballer

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 751 berichten

Geplaatst 16 juli 2011 - 13:14

Je maakt een grapje zeker? We werken met z'n allen heel hard aan al die dingen. Dan kan niet verwacht worden dat we bijv. drie dossiers in een week maken.

sorry heb geen idee hoelang zo iets duurt om te maken ;)

wbgy.png

#15 VoetbalBram

VoetbalBram

Basisspeler

• Leden van verdienste
  • 1569 berichten

Geplaatst 16 juli 2011 - 13:20

sorry heb geen idee hoelang zo iets duurt om te maken ;)

Probeer het zelf eens, dan weet je het.

tumblr_lu720xoPJw1qbvn8yo1_500.jpg

#16 FIFABas

FIFABas

Profvoetballer

• Member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 807 berichten

Geplaatst 16 juli 2011 - 13:52

Goede speler in FM! ;) haha

x2 ;)