Jump to content

Eredivisie data discussie

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
41 replies to this topic

#1 FV.Michel

FV.Michel

Legende

• Marketing
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11,514 posts

Posted 09 March 2010 - 17:24

Discussieer hier over de Eredivisie data.
Posted ImagePosted Image
Sig by cjmoho

#2 FV.Robbin

FV.Robbin

Downloadmaker

• Crew
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,304 posts

Posted 09 March 2010 - 20:37

Eigenlijk vind ik VVV redelijk slecht in de patch.

In de patch is VVV even goed als RKC en zijn bijvoorbeeld Willem II, SC Heerenveen, ADO Den Haag, Vitesse en N.E.C. beter dan VVV. Dit vind ik best wel onrealistisch omdat VVV als bijna het hele seizoen boven die clubs staat en dat VVV ook al een aantal weken 9e heeft gestaan.

Ook vind ik het jammer dat VVV maar 850,000 euro als ClubBudget heeft terwijl ze financieel gezond is en er in de winter ook nog eens 6 miljoen is binnen gekomen door Honda teverkopen aan CSKA.

Ook vind ik het jammer dat bijvoorbeeld Viana beter is dan Auassar en Drost beter is dan Verdellen. Dit is in het echt niet zo.
Posted Image
Downloadmaker FIFAVoetbal - 21 September 2009 t/m 18 November 2011 en 25 April 2012 - Heden

#3 Stokstaartje95

Stokstaartje95

Member

• Freelancer
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 917 posts

Posted 09 March 2010 - 20:38

Opzich wel goed qua grafische dingen, maar de stats zijn zo erg, sorry. Denneboom is beter dan De Jong? Willem II is beter dan Heracles? De Graafschap heeft meer geld dan VVV-Venlo na de verkoop van Honda? Als de stats geupdated worden is het de beste patch sinds tijden, maar hou 't realistisch en maak er niet te veel een fan-patch van voor crewmemebers. :angel:

#4 Menno

Menno

Veteraan

• Adviseur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,820 posts

Posted 09 March 2010 - 20:39

Je vindt VVV beter dan Heerenveen? :)

Posted ImagePosted ImagePosted Image
-------------------------------------
Nieuwkomer van het Jaar 2009, Carrièremaker van het Jaar 2010 en Crewmember van het Jaar 2010 & 2011

#5 FV.Bas

FV.Bas

Basisspeler

• Crew
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,948 posts

Posted 09 March 2010 - 20:40

Als je kijkt naar de ranglijst, wel.

Posted Image
Twitter: @BasLochten

#6 FV.Robbin

FV.Robbin

Downloadmaker

• Crew
  • 3,304 posts

Posted 09 March 2010 - 20:43

View PostFV.Menno, on 9 Mar 2010, 20:39, said:

Je vindt VVV beter dan Heerenveen? :)

Ja kijk maar naar de stand, en de uitslagen dit seizoen.

VVV is gewoon een goede ploeg die het bijzonder goed doet in de eredivisie
Ik denk dat jij VVV nog als degradatiekandidaat ziet terwijl ze eigenlijk gewoon middenmoter zijn en het hele seizoen al boven SC Heerenveen staan.

SC Heerenveen - VVV 1-1
VVV - SC Heerenveen 3-1 ( heerenveen kansloos, gescoord via penalty )

Ook heeft VVV bijna een half seizoen lang 9e gestaan, dat heb ik SC Heerenveen dit seizoen nog niet zien doen. En ook staat VVV al het hele seizoen boven SC Heerenveen.
Posted Image
Downloadmaker FIFAVoetbal - 21 September 2009 t/m 18 November 2011 en 25 April 2012 - Heden

#7 Menno

Menno

Veteraan

• Adviseur
  • 5,820 posts

Posted 09 March 2010 - 20:52

Moet ik serieus uit gaan leggen waarom Heerenveen beter is dan VVV? Heerenveen heeft betere spelers. Hiervoor kun je meerdere redenen bedenken. Bijvoorbeeld; Heerenveen heeft veel meer internationals dan VVV (heeft VVV er wel 1?). Heerenveen heeft de laatste tien jaar in de Eredivisie gespeeld, VVV niet. Heerenveen heeft de laatste seizoenen en ook dit seizoen Europees voetbal gespeeld, VVV niet. Heerenveen heeft vorig seizoen nog een grote prijs gewonnen. Een onderling duel geeft in mindere mate de verhoudingen aan, omdat zo'n confrontatie te maken heeft met een aantal factoren; grasmat, vorm, belasting, huidige vorm, zelfvertrouwen en de plek van de wedstrijd. Hopelijk begrijp je het nu.

In FIFA bestaat zoiets als teamgeest. Ik zou stemmen voor;

VVV: 92

Heerenveen: 34

Bij de ratings zou ik als gemiddelde van het hele team zeggen;

VVV: 67

Heerenveen: 72

EDIT: Robbin toch.. Het argument wat je nu aanvoert is als volgt: VVV is een middenmotor omdat het 1 seizoen lang rond de 10e plek staat. Snap je niet dat je met dit argument je eigen glazen ingooit? Ik zal het uitleggen.

Vorig seizoen won Heerenveen de beker, presteerde in de competitie zoals gewoonlijk (rond de vijfde plek) en speelde Europees voetbal. VVV, daarentegen, presteert dit seizoen boven haar kunnen en is pas net uit de Jupiler League gepromoveert. Omdat Heerenveen door een samenloop van omstandigheden nu minder goed presteert dan VVV, is een momentopname. Zoiets vertelt niet dat de spelers van VVV kwalitatief beter zijn dan die van Heerenveen.

Om de selecties van beide ploegen erbij te halen: Roy Beerens, Filip Djuricic, Viktor Elm en Christian Bak Nielsen. Welke spelers van VVV vind jij beter dan bovenstaande? (graag per positie redeneren)

Om wisselspelers van Heerenveen te noemen: Paulo Henrique, Oussama Assaidi, Mika Vayrynen, Kenny Steppe, Michal Papadopoulos en Hernan Losada. Welke spelers van VVV vind jij beter dan bovenstaande? (graag per positie redeneren)

Nieuwkomer van het Jaar 2009, Carrièremaker van het Jaar 2010 en Crewmember van het Jaar 2010 & 2011

#8 FV.Robbin

FV.Robbin

Downloadmaker

• Crew
  • 3,304 posts

Posted 09 March 2010 - 20:57

Nee menno, nu haal je het verleden van SC Heerenveen tevoren, de laatste jaren waren ze mss beter, nu niet meer. En wat maakt het nou uit dat SC Heerenveen de KNVB Beker gewonnen heeft, VVV heeft die namelijk ook al. Ook ben ik het niet met je eens dat SC Heerenveen volgens jou betere spelers heeft dan VVV, want dat is namelijk ook niet zo. VVV heeft ook europees gespeeld. Misschien is SC Heerenveen wel een grotere club dan VVV en hebben ze het de afgelopen seizoenen beter gedaan dan VVV maar dan is het nog geen betere club dan VVV.

Teamrating:

VVV 67
SC Heerenveen 66

En ook staat VVV het hele seizoen al boven SC Heerenveen en doen ze het dus beter en zijn ze dus ook beter. Dus horen ze op dit moment ook beter tezijn dan SC Heerenveen.

Hopelijk begrijp je het nu?
Posted Image

#9 FV.Bas

FV.Bas

Basisspeler

• Crew
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,948 posts

Posted 09 March 2010 - 20:59

Heracles is ook goed dit seizoen, hoor! :)

Posted Image
Twitter: @BasLochten

#10 FV.Robbin

FV.Robbin

Downloadmaker

• Crew
  • 3,304 posts

Posted 09 March 2010 - 21:02

View PostFIFABas, on 9 Mar 2010, 20:59, said:

Heracles is ook goed dit seizoen, hoor! :)

Ja die horen dus weer beter tezijn dan VVV en SC Heerenveen.

Of vind Menno Heracles nu ook slechter dan SC Heerenveen omdat ze in het verleden slechter zijn geweest dan SC Heerenveen?
Posted Image

#11 Menno

Menno

Veteraan

• Adviseur
  • 5,820 posts

Posted 09 March 2010 - 21:03

Robbin, ik doe geen pogingen meer. Feit is dat je teveel door je clubbril kijkt om nu logisch te kunnen redeneren of dat je totaal geen verstand van voetbal hebt. Ik heb je aangetoond dat het verschil van dit seizoen niet in de afzonderlijke kwalitieten van de spelers zit, maar juist in de teamgeest. Meer kan ik niet doen.

#12 Martins'91

Martins'91

Nederlandse Amerikaan

• Adviseur
  • 3,637 posts

Posted 09 March 2010 - 21:05

Zou iemand wat screens van de stats kunnen posten? Want ik heb zelf geen FIFA. Overigens is de gehele Heerenveen vs. VVV discussie zinloos, Heerenveen heeft betere individuele kwaliteit, maar VVV een betere teamspirit. AZ heeft bijv. nog steeds een van de beste selecties van Nederland ondanks dat ze lange tijd 9e hebben gestaan. Zo blijft Heracles ook een zwakke(re) selectie houden, daar veranderen die resultaten niks aan ookal doe het het wel zo overkomen.

En die 6 miljoen van Honda zal bijna niet resulteren naar een grotere begroting en dus al helemaal niet voor het transferbudget. Die 600.000 lijkt mij een comleet realistische weergave van de werkelijkheid.

En van die Denneboom is beter als De Jong verhalen; vergeet niet dat deze patch al een paar maand in de maak is, en toch de waan van de dag telt en Denneboom was een sterke speler en De Jong slechts een talent, echter inmiddels kunnen we wel anders stellen. Deze gaat dsu gewoon op de Buglist en voor dit soort dingen is het ook een BETA versie. Oh ja, laat de termen ''fanpatch door de crew'' maar zitten, dat is pure stemmingsmakerij en slaat ook niet op erg veel. Aangezien Michel het voornaamste data werk gedaan heeft en dus alleen Willem II hieronder valt en volgens mij is dat geen 5 sterren team geworden...

Ik heb jammer genoeg geen FIFA dus kan deze patch niet met mijn eigen ogen bekijken, maar ik heb een blind vertrouwens in Michels deskundigheid qua datawerk :)

Posted Image....Posted Image........

#13 FV.Aluarth

FV.Aluarth

Veteraan

• Moderator
  • 6,369 posts

Posted 09 March 2010 - 21:06

Als PSV maar alle spelers rond de 90 is en Koevermans 99, teamspirit 100, dan is alles prima! :)
Posted Image
Mien va die löp met de pieteröliekar en mien moe die sjokt er achteran

#14 FV.Robbin

FV.Robbin

Downloadmaker

• Crew
  • 3,304 posts

Posted 09 March 2010 - 21:06

View PostFV.Menno, on 9 Mar 2010, 21:03, said:

Robbin, ik doe geen pogingen meer. Feit is dat je teveel door je clubbril kijkt om nu logisch te kunnen redeneren of dat je totaal geen verstand van voetbal hebt.

Ik kijk altijd door een clubbril, daar ben ik ook een VVV-Supporter voor. Maar ik kijk er niet zoveel door als jou.
Jij vind VVV slechter dan SC Heerenveen omdat SC Heerenveen het beter gedaan heeft de afgelopen seizoenen, maar op dit moment is SC Heerenveen iets minder goed dan VVV-Venlo.
Ook vind ik het onlogisch als je op verleden gaat beoordelen want dan denk ik dat volgens jou dus ook Heracles slechter is dan SC Heerenveen omdat SC Heerenveen het de afgelopen seizoenen beter gedaan heeft?
Posted Image

#15 Martins'91

Martins'91

Nederlandse Amerikaan

• Adviseur
  • 3,637 posts

Posted 09 March 2010 - 21:10

View PostFV.Robbin, on 9 Mar 2010, 21:06, said:

Ik heb zeker een clubbril, maar niet zoveel als jou. Jij vind VVV slechter dan SC Heerenveen omdat SC Heerenveen het beter gedaan heeft de afgelopen seizoenen, maar op dit moment is SC Heerenveen iets minder goed dan VVV-Venlo.
Want als je op verleden gaat beoordelen vind ik dat onlogisch want dan denk ik dat volgens jou dus ook Heracles slechter dan SC Heerenveen is omdat SC Heerenveen het de afgelopen seizoenen beter gedaan heeft?
Heracles dóet het beter dan Heerenveen, maar Heracles leeft ver boven haar stand en Heerenveen ver daaronder. Waar het echter om gaat in FIFA is dat je een realistische stand krijgt over de komende jaren (of zelfs het huidige seizoen). De kans dat Heracles zich handhaaft in de hoogste regionene is net zo groot als dat Ajax de Champions League wint en zelfde verhaal met Heerenveen alleen dan andersom. Je moet bij het maken van zo'n patch niet alleen kijken naar de waan van de dag, maar ook de komende jaren in het oog houden. Heracles is volgend jaar gewoon weer een degradatie kandidaat net als VVV. En Heerenveen is volgend jaar gewoon weer een subtopper.

#16 FV.Aluarth

FV.Aluarth

Veteraan

• Moderator
  • 6,369 posts

Posted 09 March 2010 - 21:14

View PostFV.Martins'91, on 9 Mar 2010, 21:10, said:

Heracles dóet het beter dan Heerenveen, maar Heracles leeft ver boven haar stand en Heerenveen ver daaronder. Waar het echter om gaat in FIFA is dat je een realistische stand krijgt over de komende jaren (of zelfs het huidige seizoen). De kans dat Heracles zich handhaaft in de hoogste regionene is net zo groot als dat Ajax de Champions League wint en zelfde verhaal met Heerenveen alleen dan andersom. Je moet bij het maken van zo'n patch niet alleen kijken naar de waan van de dag, maar ook de komende jaren in het oog houden. Heracles is volgend jaar gewoon weer een degradatie kandidaat net als VVV. En Heerenveen is volgend jaar gewoon weer een subtopper.
En Koevermans wint de gouden schoen :).
Posted Image
Mien va die löp met de pieteröliekar en mien moe die sjokt er achteran

#17 Menno

Menno

Veteraan

• Adviseur
  • 5,820 posts

Posted 09 March 2010 - 21:14

Posted Image

Robbin, ik kan het niet laten om toch te proberen je iets in te laten zien: hierboven een plaatje van de ranglijst. Als ik jouw argumenten nog eens nalees, kan ik hierop baseren dat je als volgt redeneert: hoe hoger op de ranglijst hoe beter de club en andersom. Een aantal puntjes, die volgens jouw stelling kloppen:

- FC Twente heeft een betere en completere selectie dan PSV en Ajax.

- De selectie van Sparta Rotterdam is iets beter dan die van Vitesse.

- Heracles Almelo heeft betere spelers dan FC Groningen en FC Utrecht.

- AZ en Heracles Almelo zijn precies even goed aangezien ze hetzelfde puntenaantal hebben.

Vind jij dat deze stellingen waar zijn?

Spoiler: Mijn antwoord op de vraag
Nee. Twente heeft geen betere selectie dan PSV en Ajax. Ook de andere stellingen zijn onzin. De verhoudingen op de ranglijst zeggen meer over de teamgeest dan over de individuele kwaliteiten van de spelers.

Wat is jouw antwoord? :)

#18 FV.Robbin

FV.Robbin

Downloadmaker

• Crew
  • 3,304 posts

Posted 09 March 2010 - 21:16

View PostFV.Martins'91, on 9 Mar 2010, 21:10, said:

Dat ben ik dan ook wel weer bijna helemaal met je eens, maar de toekomst staat natuurlijk ook niet vast. Een realistische patch vind ik dat de clubs nu even goed horen tezijn als dat ze nu zijn en niet in de toekomst. Dus VVV en Heracles beter dan SC Heerenveen.

Want dat SC Heerenveen volgend jaar weer subtopper is en VVV en Heracles weer degradatiekandidaat is natuurlijk nooit zeker en dat VVV en Heracles nu beter zijn dan SC Heerenveen dat is wel zeker.
Posted Image

#19 FV.Robbin

FV.Robbin

Downloadmaker

• Crew
  • 3,304 posts

Posted 09 March 2010 - 21:18

View PostFV.Menno, on 9 Mar 2010, 21:14, said:

Posted Image

Wat is jouw antwoord? :)

Dat jij nu alleen kijkt naar de stand op dit moment, maar je moet kijken naar de standen over het hele seizoen. Je zult zien dat VVV en Heracles het gewoon veel beter doen dan SC Heerenveen. Je ziet ook dat PSV soms 1e staat en soms staat en soms staat Twente weer 1e, dus vind ik die 2 teams op dit moment even goed alleen zou PSV zijn selectie dan een stukje breder zijn.

Verder heb ik geen zin meer in deze discussie op het forum want dat vind ik zonden van dit topic, mijn conclussie is dus dat VVV slecht is in verhouding met de concurenten op dit moment waar SC Heerenveen bij hoort.
Posted Image

#20 Martins'91

Martins'91

Nederlandse Amerikaan

• Adviseur
  • 3,637 posts

Posted 09 March 2010 - 21:20

View PostFV.Robbin, on 9 Mar 2010, 21:16, said:

Dat ben ik dan ook wel weer bijna helemaal met je eens, maar de toekomst staat natuurlijk ook niet vast. Een realistische patch vind ik dat de clubs nu even goed horen tezijn als dat ze nu zijn en niet in de toekomst. Dus VVV en Heracles beter dan SC Heerenveen.

Want dat SC Heerenveen volgend jaar weer subtopper is en VVV en Heracles weer degradatiekandidaat is natuurlijk nooit zeker en dat VVV en Heracles nu beter zijn dan SC Heerenveen dat is wel zeker.
Maar ZIJN ze beter of DOEN ze het beter? Guus Hiddink had met Zuid Korea ook een zwakke selectie, maar hij kwam verder dan Frankrijk, schakelde Spanje uit etc. had hij dan stiekem betere spelers? Nee hij creeerde een team, en dat zij Heracles en VVV ook, maar dat maakt het niet gelijk betere/top spelers.